DIY · Julen2015 · Pyssel

DIY – adventsljusstake

Med en bräda, några lyktor, lite sprayfärg och glitter blev det en adventsljusstake som jag är mycket nöjd med 🙂 

  
Silversprayade kottar har jag fastnat för iår, jag har valt att bara svagt spraya dem och behålla en del av son naturliga färg. 

Av brädan jag köpte på Bauhaus blev det lagom till två ljusstakar så jag hoppas min bror med familj blir lika glada över sin som jag är nöjd med dem. 

Såhär gjorde jag: 

Sprayat brädan med färgen svart metallic

Ljuslyktorna sprayade jag kanten med silver metallic.

Duttade runt kanten med silvrigt glitterlim, knöt rosetter och satte på klisterpärlor. 

Kottarna sprayade jag med samma färg som kanten på lyktorna. 

Sedan använde jag limpistolen och fäste allt på brädan. 

Förutom att färgen tar lite tid att torka så tog det inte alls särskilt lång tid. Se till att spraya ca: var 20:e minut tills du uppnår ditt önskade färgresultat och låt sedan torka ett dygn (läs på sprayfärgen hur lång torktid) 

Lämna en kommentar